تبلیغات
بهترین سایت بدنسازی و مردان آهنین در ایران - ریكاوری چیست یا ریكاوری رو چه موقع باید انجام داد.

منوی اصلی

ارسال پیام به مدیر سایت
صفحه اصلی سایت
RSS
ATOM

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبسایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ریكاوری چیست یا ریكاوری رو چه موقع باید انجام داد.

ریکاوری توانیایی بدنتان در برابر استرس است تا بتواند  به جایگاه اولیه خود بازگردد. به معنای ساده، ریکاوری برگشت به عقب است ،بازیافتن یا تعمیر است.احتمالا بهترین زمان است که به این نکته اشاره کنم سختی و شدت بیشتر در وارد کردن استرس ،بدن را محتاج به ریکاوری طولانی تر و بهتر میکند .همچنین مهم است که عضلات را رها کنید ؛رشته های عصبی و بافتهای عضلانی باید ترمیم شوند.

 س.آیا امکان ریکاوری با چربی ،خواب  و رژیم گوشتخواری وجود دارد؟ج.عوامل مختلفی  بر ریکاوری اثر گذارند و رژیم غذاییتان باید به گونه ای مناسب انرژی،پروتئین،و مواد مغذی اساسی را تا جای ممکن به اندازه کافی تامین کند.خواب نیز یکی از عوامل اصلی است برای اینکه بدن بتواند ترمیم شود.نکته اینجاست که وقتی بدن به حالت تعطیل در می آید بر روی ترمیم خودش تمرکز میکند.زنان زیادی  احساس میکنند که کم کردن خواب تنها راهی ست که از طریق آن میتوانند  زمان بیشتری برای انجام کارهایشان  بدست آورند ،اما  حداقل خواب به مدت 8 ساعت در اولویت برنامه هایتان قرار دارد  در غیر اینصورت نمیتوانید به بدن در ریکاوری شدن  از جلسه  تمرین کمک کنید  و همچنین این کار کمک میکند که کارایی بیشتری نیز در فعالیت های روزانه تان  داشته باشید .خواب شما را برای فعالیت های روزانه کار آمد تر میکند.بر روی فراهم کردن شرایط ریکاوری  تمرکز کنید و از تمرین زدگی پرهیز کنید.خوشبختانه یک راه ساده برای تشخیص کافی بودن زمان ریکاوری وجود دارد. هر روز صبح قبل از بیرون آمدن از رختخواب  ،ضربان قلبتان را اندازه بگیرید   اگر روز پس از تمرین ضربان قلبتان نسبت به  حالت عادی (یک میانگین در طول هفته بدست آورید)بیشتر از 10 تپش در دقیقه بود و برای مدت بیشتر از دو روز طول کشید  احتمالا دچار تمرین زدگی شده اید .

س.آیا حرکات کششی،حمام داغ یا سونا،ماساژو اقداماتی از این قبیل فایده ای برای ریکاوری به همراه دارند؟ج.فاکتور های زیادی به سرعت دادن ریکاوری کمک میکنند .استفاده از سونا،مدیتیشن،نماز ،ماساژ،مانیکور دست و پا،خواب اضافه،حرکات کششیواقدامات مشابه که به فرد آرامش میدهدمیتواند بدن را به سمت ریکاوری سریعتر سوق دهد.

س.وقتی تمرینات را به صورت منظم پی گیری میکنیم چه اتفاقی برای بدن رخ میدهد؟

ج.با توجه به توانایی بدن، زمان مورد نیاز برای ریکاوری  متغییر است .تمرین کردن به به بدن این امکان را میدهد  که همراه با تمرین و ساختن عضله ،مقاومت خود رانسبت به فشار افزایش دهد.بدن با برنامه ریزی در مسیر پیشرفت قرار میگیرد.برای ریکاوری بدن از جلسه تمرین به 48 ساعت زمان نیاز دارد  یعنی برای اینکه قدرت بدن 50 % افزایش یابد با فراهم بودن سایر شراط به چیزی حدود 6 ماه زمان نیاز است.

تقریبا 6 ماه زمان نیاز است تا قدرتتان 50 % افزایش یابد.

س .آیا تمرین تا ناتوانی مجاز است؟

ج.فرض کنیم محیط مناسبی برای ریکاوری ایجاد کرده اید و بدنتان قادر است تا به سرعت از یک جلسه تمرین پر استرس ریکاوری شود.

بهر حال این نوع تمرین را برای اکثر خانم هایی که مبتدی هستند پیشنهاد نمیکنم به یک دلیل ساده چون قادر نیستند تا یک محیط مناسب چه برای تمرین وچه برای ریکاوری مورد نیاز برای این نوع تمرینات را فراهم کنند.

درباره وبلاگ

برای تبادل لینک ابتدا ما را با نام*بدنسازی و مردان آهنین*لینک کنید سپس ما را خبر دهید تا شما هم لینک شوید. برای یافتن مطلب مورد نظر خود از کادر جستجو پایین استفاده کنید.در صورت خرابی لینکها از فرم نظرات اطلاع دهید تا اصلاح شود با تشکر.
مدیر وبلاگ : رونی

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان